Vážení sousedé, dne 3.1.2018 v odpoledních hodinách některý z obyvatelů domu narušil bezchybný provoz výtahu v našem domě (pravděpodobně rozražením dveří výtahu nebo jejich zablokováním cizím předmětem), na základě toho výtah začal provádět diagnostiku. Diagnostický program znamená, že výtah postupně zastaví a otevře dveře ve všech stanicích (patrech). Po provedené diagnostice však několik minut nereagovala infračervená čidla výtahu a došlo k zavření dveří i přesto, že se ve dveřích nacházela osoba (té se však podařilo vyprostit a uniknout ze sevření výtahových dveří do interiéru výtahu). Jistě si všichni uvědomujeme k jak nebezpečné situaci došlo. Kdyby bylo ve dveřích sevřeno dítě nebo zvíře, dost možná by taková situace měla fatální následky. Raději ani nechceme pomyslet na situaci, kdyby se výtah v takovém okamžiku rozjel. Výtah nereagoval na stisknutí tlačítka na ovládacím panelu, dveře výtahu se podařilo otevřít až po několika sekundách, kdy se výtah současně uvedl do režimu nakládání. Po několika minutách začal výtah reagovat naprosto normálně. Závada byla oznámena výboru SVJ a současně detailně popsána šéftechnikovi dodavatelské firmy, který slíbil prošetření chování výtahu při nejbližší provozní kontrole. Měli bychom si uvědomit, že jde o zcela nový výtah (po generální rekonstrukci), který by v žádném případě neměl vykazovat podobné chování / závady. Nenechme výbor SVJ, aby takovou situaci bagatelizoval. Příště se něco podobného může stát vám nebo vašim blízkým. Provést tedy (třeba i mimořádnou) kontrolu výtahu považujeme za naprosto nezbytné preventivní opatření. Pokud zaznamenáte jakékoli nestandardní chování výtahu, dejte nám o tom, prosím, vědět. Dále závady ihned hlašte i zástupci výboru SVJ nebo na servisní lince výrobce výtahu (pořád je lepší závadu nahlásit dvakrát, než vůbec – jak se v minulosti bohužel již několikrát stalo). Výtah hlásí automaticky prostřednictvím GSM brány pouze některé závady, je tedy lepší se ujistit, že byla konkrétní závada nahlášena na dispečink.