Vážení sousedé, chtěli bychom Vás seznámit se stručným přehledem novinek v naší městské části, které naleznete jak na internetových stránkách radnice Prahy 12, tak i ve zpravodaji městské části, který byl tento týden distribuován do poštovních schránek.
Praha 12 má vlastní mobilní aplikaci
Naše městská část by mohla být velkou inspirací pro naše SVJ. Je vidět, že stejně jako řada dalších státních institucí neignoruje technologický vývoj a snaží se občanům vycházet vstříc a snaží se co možná nejvíce usnadnit přístup k požadovaným informacím. Mobilní aplikace Praha 12 přináší aktuality v obci, kalendář plánovaných akcí, podrobné kontakty na jednotlivá pracoviště a zodpovědné úředníky, rady pro nejrůznější životní situace, přehled MHD na Praze 12, možnost hlášení závad a problémů, upozornění na důležité události v Praze 12. Aplikaci si můžete stáhnout jak pro své zařízení se systémem Android, tak i pro zařízení se systémem iOS.
Hájovnu na Kamýku čeká kompletní rekonstrukce
V horizontu 2 let by měla proběhnout revitalizace hájovny na Kamýku. Kompletní rekonstrukce se bude pochopitelně týkat i minizoo, kterou najdete v její těsné blízkosti. Aktuálně probíhá finalizace projektu, který počítá s otevřením celého prostoru. Z lesa tak konečně zmizí vlnitý plech a cesty plné bahna. V tomto roce dojde nejprve k vybudování nového zookoutku s výběhy. V příštím roce bude vybudována nová hájovna s odpovídajícím zařízením (kancelář pro lesníky, sociální zařízení, ubytování pro zaměstnance).
Problémy s poštou na Praze 12 trápí občany i radnici
U mnoha z nás vyvolává slovo “pošta” velmi negativní emoce. Jde o hluboký problém, který souvisí s fungováním České pošty jako celku. Některé firemní postupy a principy vztah mezi zákazníky a zaměstnanci české pošty ještě více komplikují. Když už k dlouho vytoužené změně dojde, může se na konec ukázat, že byla bohužel naprosto kontraproduktivní. Jsem velmi rád, že se tomuto tématu věnuje i radnice, která k fungování pobočky pošty Praha 412 dostala v poslední době celou řadu stížností a připomínek. Jak se můžete dočíst v článku “Problémy s poštou trápí občany i radnici” je vedení ČP připraveno současnou situaci řešit rozšířením přepážek. Osobně mě tedy napadá hned několik otázek – přinese rozšíření přepážek tolik žádané zlepšení a zrychlení odbavení požadavků zákazníků, když zákazníky často obsluhuje pouze polovina z otevřených přepážek? Proč je obsluha na jednotlivých přepážkách pomalá a i naprosto banální požadavky řeší několik minut? Jak nemají být občané Prahy 12 z každé návštěvy pobočky pošty frustrovaní, když s novým vyvolávacím systémem stráví na pobočce dvakrát více času, než dříve? Doufejme, že právě takovým otázkám se bude management ČP věnovat více, než převodu pozemků v okolí pošty nebo zřízením PostShopu.